21.11.2024 11:47
Як внутрішньо переміщеним особам отримати реабілітаційну допомогу в стаціонарних умовах
Фахова реабілітаційна допомога із відновлення навичок, необхідних для повсякденного функціонування та активного життя, може знадобитися внаслідок перенесення операцій, травмувань, тривалого лікування або хвороб
Залежно від діагнозу, пацієнти можуть потребувати ортопедичної, кардіореспіраторної, психологічної, нейро- чи інших видів реабілітації. Отримати безоплатну реабілітаційну допомогу в стаціонарних умовах може кожен, незалежно від місця проживання та реєстрації. Програма медичних гарантій включає надання безоплатної реабілітації за пакетом «Реабілітаційна допомога дорослим та дітям у стаціонарних умовах».
Внутрішньо переміщені особи можуть отримати послуги реабілітації у будь-якому із 319 закладів країни, які уклали договір із НСЗУ за цим пакетом.
Щоб отримати безоплатно реабілітаційну допомогу в стаціонарних умовах можна:
- за електронним направленням. Направлення створює лікуючий лікар, зокрема лікар фізичної та реабілітаційної медицини. З електронним направленням звернутися до медичного закладу, який має договір за пакетом «Реабілітаційна допомога дорослим і дітям у стаціонарних умовах».
- при переведенні, якщо пацієнт після лікування в стаціонарі потребує подальшої реабілітації упродовж післягострого та довготривалого реабілітаційних періодів, то його можуть перевести до іншого медзакладу або клінічного підрозділу тієї ж лікарні. Окремо отримувати електронне направлення при переведенні не потрібно.
Внутрішньо переміщеним особам, як і іншим громадянам, які потребують реабілітаційної допомоги в стаціонарних умовах, в межах пакету гарантують такі безоплатні послуги:
- Первинне, етапні, заключне реабілітаційні обстеження лікарем фізичної та реабілітаційної медицини, фахівцями з мультидисциплінарної реабілітаційної команди
- Встановлення реабілітаційного діагнозу, складання індивідуального реабілітаційного плану та програми реабілітаційної терапії
- Визначення реабілітаційного прогнозу для планування подальшого реабілітаційного маршруту
- Лабораторні та інструментальні обстеження
- Консультування лікарями інших спеціальностей
- Надання нейрореабілітації та/або ортопедичної реабілітації, та/або кардіо-респіраторної реабілітації та інших видів в стаціонарних умовах упродовж післягострого та довготривалого реабілітаційних періодів відповідно до складеного індивідуального реабілітаційного плану
- Психологічна допомога
- Своєчасне знеболення на всіх етапах реабілітації
- Переведення у разі потреби до інших медзакладів або підрозділів лікарні
- Навчання пацієнтів чи їхніх доглядачів або родини особливостям догляду та запобіганню можливих ускладнень
- Забезпечення харчуванням та у разі потреби харчовими продуктами для спеціальних медичних цілей тощо.
Ознайомитися з повним обсягом реабілітаційних послуг, які надаються в стаціонарних умовах, можна на сайті НСЗУ в розділі Вимоги ПМГ 2024/пункт 23 або за посиланням: https://cutt.ly/ieIPVARP
Як знайти заклад, який надає послуги з реабілітації стаціонарно?
Проходити реабілітацію можна в будь-якому медичному закладі, який має договір із НСЗУ на пакет «Реабілітаційна допомога дорослим та дітям в стаціонарних умовах». Щоб дізнатися адресу і контакти медзакладу, можна:
- зателефонувати до контакт-центру НСЗУ 16-77, оператор назве, які медичні заклади мають договір з НСЗУ на стаціонарну реабілітацію дітей та дорослих, а також адресу і контакти реєстратури;
- на сайті НСЗУ за допомогою аналітичної панелі (дашборду) «Електронна карта місць надання послуг за програмою медичних гарантій». Обрати у полі фільтрів область, населений пункт та «Групу послуг» - «Реабілітаційна допомога дорослим і дітям у стаціонарних умовах». Карта покаже найближчі заклади з контактами. Перейти до дашборду можна за посиланням: https://cutt.ly/keDoF37u
Куди і як поскаржитись, якщо відмовляють в допомозі або вимагають оплату?
Якщо під час звернення до закладу реабілітації внутрішньо переміщеній особі відмовляють у надані послуг, вимагають оплатити послуги, які покриває Програма медичних гарантій, чи зробити благодійний внесок - це є порушенням прав пацієнта та умов договору НСЗУ з медичним закладом. У такому випадку потрібно подати звернення щодо порушення:
- зателефонувавши до контакт-центру НСЗУ за номером 16-77, оператор допоможе зафіксувати скаргу.
- заповнити скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ: обрати в меню зверху розділ «Громадянам», далі - «Зворотній зв’язок. Тут можете залишати свої запитання, зауваження, пропозиції, заяви та скарги». Або перейти за посиланням: https://cutt.ly/5eb9XKbN
Громада у соцмережах:
Поділитись
Дізнайтеся також
26/11/2024
Безоплатні курси з вивчення української мови
25/11/2024
Анонімне опитування
24/11/2024
Новини Роздільнянського ЦНАПу
18/11/2024
Шановні жителі громади!
Усі новини