Щодо надання щорічних відпусток та лікарняних для платників єдиного податку першої та другої груп
Щодо надання щорічних відпусток та лікарняних для платників єдиного податку першої та другої груп
08.02.2025 | 15:03
Згідно з п.п. 295.1 та 295.2 ст. 295 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами (далі – ПКУ) платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок та військовий збір шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.
Нарахування авансових внесків по єдиному податку для платників єдиного податку першої і другої груп здійснюється контролюючими органами на підставі заяви такого платника єдиного податку щодо розміру обраної ставки єдиного податку, заяви щодо періоду щорічної відпустки та/або заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності.
Відповідно до п. 295.5 ст. 295 ПКУ та п.п. 1.13 п. 161 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку та військового збору протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої витягом з Електронного реєстру листків непрацездатності (далі – ЕРЛН), якщо вона триває 30 і більше календарних днів.
Згідно з п.п. 298.3.2 п. 298.3 ст. 298 ПКУ інформація про період щорічної відпустки і терміни тимчасової втрати працездатності з обов’язковим доданням витягу з ЕРЛН подається за заявою у довільній формі.
Окремого терміну подання заяви щодо періоду щорічної відпустки або заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності нормами ПКУ не передбачено.
Отже, платники єдиного податку першої та другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку та військового збору протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої витягом з ЕРЛН, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.
Оскільки окремого терміну подання заяви щодо періоду щорічної відпустки або тимчасової втрати працездатності нормами Податкового кодексу України не передбачено, то з метою уникнення порушення термінів сплати авансових внесків по єдиному податку та військовому збору до контролюючого органу подається заява:
-
щодо періоду щорічної відпустки (про звільнення від сплати єдиного податку та військового збору) – до дати початку відпустки;
-
щодо терміну втрати працездатності – до 20 числа місяця, наступного за місяцем, у якому закінчився лікарняний (з обов’язковим додаванням витягу з ЕРЛН).
Громада у соцмережах:
Поділитися
Схожі новини
16.09.2026
Долучайтеся до опитування щодо безбар’єрності взаємодії та послуг в органах ДПС
Запрошуємо взяти участь в анонімному опитуванні, яке проводить Державна податкова служба України для оцінки потреб осіб з інвалідністю та осіб з інвалідністю внаслідок війни щодо фізичної, інформаційної та цифрової доступності (безбар’єрності) взаєм ...
01.09.2026
Як відкрити власну справу: від реєстрації ФОП до подання звітності
Більше подробиць шукайте у пам'ятці за посиланням. Громада у соцмережах:
26.08.2026
Як діяти, якщо платник податків зазнав шкоди руйнації внаслідок російської агресії
Подробиці на зображенні. Головне управління ДПС в Одеській області тел.: (048) 705-60-18 Громада у соцмережах:
25.08.2026
Чи має право на податкову знижку військовослужбовець, який отримує грошове забезпечення
Головне управління ДПС в Одеській області повідомляє, що податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), який регламентує порядок оподаткування доходів фізичних осіб, у тому числі військовослужбов ...
24.08.2026
Хто є платником мінімального податкового зобов’язання за успадковану землю?
Головне управління ДПС в Одеській області повідомляє, що якщо земельна ділянка перейшла у спадщину, а чинний договір оренди залишається зареєстрованим і не припинений, мінімальне податкове зобов’язання (МПЗ) за таку землю визначає орендар, а не спад ...
